سه شنبه 24 مهر 1397
همكاري با پايداري
 
 
 
باكس اول2
 
 
توضيحات
عكس:ديدار اعضاي جبهه پايداري با نماينده ولي فقيه و نماينده خبرگان رهبري در قزوين
 
پربيننده ترين مطالب
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 آيت‌الله علم‌الهدي در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي:
 با موسيقي مشكلي ندارم، مساله‌ام ابتذال است/ مشكل اصلي ما با جريان قدرت و ثروت است
تاريخ  :  1397/05/27

افرادي كه با ما مخالفت مي‌كنند، يك عده موسيقيدان هستند كه اصل نقطه هدف ما را نمي‌دانند، ولي وقتي با ما صحبت مي‌كنند، خودشان قانع مي‌شوند كه حق با ماست. عده‌اي از مخالفان ما يك عده جوان هستند كه مي‌خواهند فعاليتي در جهت شادي و عيش و نوش داشته باشند و بنده را ضد آن مي‌دانند و با ما مخالفند، با جوانان مشكلي نداريم.مشكل اصلي ما با جريان قدرت و ثروت است.


طرح ضيافت رضوي اين روزها در مشهد مقدس با حضور جمعي از دانشجويان در حال برگزاري است؛ طرحي كه در هر دوره يك‌هفته‌اي آن نزديك به 500 نفر از فعالان دانشجويي از دانشگاه‌هاي سراسر كشور در آن شركت مي‌كنند و علاوه‌بر برنامه‌هاي آموزشي، فرهنگي، برنامه‌هايي ديگر با حضور مادران و همسران شهدا و برخي چهره‌هايي كه براي دانشجويان محبوبيت دارند و... براي اين دانشجويان در نظر گرفته شده است. يكي از برنامه‌هاي اخير اين طرح در دوره ششم پرسش و پاسخ صريح دانشجويان با آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي امام‌جمعه مشهد بود، كه متن كامل اين پرسش و پاسخ را در ادامه مي‌خوانيد:

به اندازه 3 تا جوان، من پيرمرد كار مي‌كنم
دوست داريم بدانيم كه حاج آقا روزي چند ساعت كار مي‌كنند و آخرين كتابي كه خوانده‌ايد چه بوده است و چقدر تلويزيون نگاه مي‌كنيد و آيا سريال‌ها را دنبال مي‌كنيد؟
ما هر وقت با جوان‌ها برخورد مي‌كنيم در ابتدا اين سوال را مي‌كنند. علت اين است كه واقعا جوان‌ها ما را كه مي‌بينند، ‌مثل اينكه يادشان نمي‌آيد با يك پيرمرد روبه‌رو هستند، جواني خودشان را در نظر مي‌گيرند و سوال‌هايشان هم سوال‌هاي جواني است. شما خواهران و برادران نمي‌توانيد يك پير را درك كنيد و پير نيستيد، اما ما جوان را مي‌توانيم درك كنيم، چون يك روزي جوان بوديم و مي‌فهميم جواني چيست؟ ولي شما نمي‌دانيد پيري چيست؟ چون در عمرتان پير نبوديد. من چون جواني را درك مي‌كنم و دوران جواني را گذرانده‌ام، تقريبا كار روزمره‌ خودم را با كار يك جوان بين 25 تا 30 ساله تقسيم مي‌كنم، مي‌بينم به اندازه سه تا جوان، من پيرمرد كار مي‌كنم. كار روزمره‌ام از نظر فعاليت‌هاي اجتماعي، جوابگويي مراجعات، مطالعه بولتن‌ها و جريان‌هاي اطلاعاتي كه ما را در جريان وضع روز، چه در مسائل داخلي و چه در مسائل خارجي قرار مي‌دهد و به اضافه مطالعاتي كه براي سخنراني‌ها و براي خطبه‌هاي نمازجمعه و برنامه‌ها انجام مي‌دهيم و جوابگويي مراجعات و جلسات و... روي هم‌رفته اگر از نظر كميت و كيفيت ارزيابي كنم، شايد به اندازه كار سه تا جوان در شبانه‌روز باشد.

بنده اگر وقت زياد بيايد، مقيد هستم كه فيلم ببينم و عمدتا هم، همين سريال‌هاي تلويزيوني را مقيدم تا آنجايي كه بتوانم ببينم و حتي شايد نتوانم يك سريال را تا آخرش ادامه بدهم، چون فرصت نمي‌كنم. ممكن است وقتم كم بيايد، ولي از مدت مديدي قبل مقيد بودم. چون بنده در ابتداي جواني‌ام كشور را فسق و فجور گرفته بود و دوره طاغوت بود و امكاناتي براي ما فراهم نبود، آنچه در عرصه هنر وجود داشت، همه‌اش مخالفت با دين و مخالفت با انقلاب و مخالفت با اسلام بود، ما هيچ بهره‌اي نداشتيم. ولي در همان زمان بنده، دوران جواني (قبل از 20 سالگي) دنبال نوشتن بعضي‌ پي‌اس‌هاي تئاتر بودم كه در پي‌اس‌نويسي در آن زمان دست داشتم. منتها آن زمان در عرصه هنر امكاناتي براي ما فراهم نبود، ما جا نداشتيم و از الطاف خفيه پروردگار اين بود كه ما آن روز، وارد عرصه هنر نشديم، چون در خيلي از موفقيت‌هايمان ممكن بود با آن وضعيت عقب بمانيم.

دانشگاه امام صادق شعبه هاروارد بود
حتي بعضي از نوشتارهاي من در دوره جواني‌ام، تقريبا از يك جريان به اصطلاح رماني شروع مي‌شد. نوشتارها و كتاب آن زمان‌ هم موجود است و چون از يك طرف در عرصه مبارزه بوديم و همه شما مي‌دانيد مبارزه، وضعيتش فرق مي‌كند كه طبيعي است كه آدم در يك فضايي قرار مي‌گيرد و حركت‌ها جدي‌تر است و در عرصه مبارزه، آن فضاي لطيف، ذوقي و هنري براي انسان ديگر مهيا نيست. طبيعي است در آن فضا تا اندازه‌اي كنده شديم و در آن فضا قرار نگرفتيم. اوايل پيروزي انقلاب بنده كميته‌چي و مسئول كميته منطقه 10 تهران بودم كه در آن زمان يكي از پرماجراترين كميته‌ها بود. شايد در بعضي خاطرات براي شما گفته شده باشد كه مخصوصا در درگيري با منافقين كه ما در جبهه اول، مبارزه مي‌كرديم و خيلي از مسائل، درگيري‌ها و مشكلاتي كه با جريان‌هاي انحرافي آن زمان ازجمله قصه بني‌صدر پيش آمد و منشأ آن كميته بود كه بعد از آن هم ما دانشگاه امام صادق(ع) را در سال 61 راه‌اندازي كرديم. ولي اين موضوع را براي شما برادران جوان مي‌گويم؛ وقتي انسان وارد انقلاب شد، بايد انقلابي كار كند. نمي‌خواهم بگويم آدم انقلابي‌اي هستم، چون شايد خود من وضعم با آن زمان فرق كرده است. در پنجم شهريور سال 61 بنده به اتفاق آيت‌الله باقري كني (اخوي بزرگ مرحوم آيت‌الله مهدوي‌كني) و (خدا رحمت كند) حاج سيدحسين مصطفوي كه يكي از علماي تهران بودند، ما سه نفر وارد دانشگاه امام صادق(ع) شديم كه اينجا شعبه هاروارد بود و از آمريكايي‌ها گرفته شده بود و ملكيت آن براي خاندان شاه بود و مصادره و در اختيار ما گذاشته شده بود. از دوران استقرار شعبه هاروارد در اينجا، يك نگهبان سيبيل كلفتي كه دم در مي‌ايستاد، يك جمع‌داري هم بود كه خدا بيامرزدش آدم خوبي بود و از همان دوران مانده بود. يك باغباني هم بود كه به او مش ممد مي‌گفتند، هفت باغبان در اختيارش بود و رئيس باغبان‌هاي آنجا بود. يك تلفنچي‌ بود كه او به اندازه يك كامپيوتر فقط شماره حفظ داشت و خيلي آدم واردي بود.

اولين كنكور را برگزار كرديم
در پنجم شهريور ما سه آخوند به اين دانشگاه وارد شديم و با اين وضع قرار شد دانشگاه را راه‌اندازي كنيم. اولين كنكور سراسري بعد از انقلاب فرهنگي، قبل از اينكه دانشگاه تشكيل شود را در شانزدهم مهر همان سال برگزار كرديم. يعني از پنجم شهريور تا 16 مهر، در 40 روز دانشگاه را راه‌اندازي و چارت‌ آن را تهيه كرديم و امكانات دفتري‌اش را به راه ‌انداختيم و تمام مقدمات برگزاري كنكور را تدارك ديديم و چون جاي كنكور آنجا نبود، در دانشگاه علم و صنعت كنكور را برگزار كرديم.

چون كميته‌چي بوديم و خواستيم دانشگاه را راه‌اندازي كنيم و زمان انقلاب و حركت‌هاي انقلابي بود، بنده به دوستانم مي‌گفتم كه ما بايد به جبهه برويم و آمديم اينجا. آمديم اينجا كه كاري كنيم كه خدا رحمت كند مرحوم آقاي مهدوي‌كني فرمودند اين جنگ به پيروزي مي‌رسد، ما كه در جنگ شكست نمي‌خوريم. آن روزي كه جنگ به پيروزي برسد، اين كشور بايد اداره شود، اين درس‌خوانده‌هاي آمريكا و اروپا بيايند كشور را اداره كنند؟ آنها براي ما كشور را اداره نخواهند كرد. ما بايد نيرو براي انقلاب خودمان پرورش دهيم تا وقتي جنگ تمام شد، نيروي ما به بازار كار برسد. عينا هم همين اتفاق افتاد. دقيقا در سال 67 كه امام قطعنامه را قبول كردند، سال 68 اولين گروه ما فارغ‌التحصيل شده و جذب جريان‌هاي نظام شدند؛ يعني بايد با سرعت جوري كار مي‌كرديم و نيرويي تربيت مي‌كرديم كه با زيربناي شناخت و معرفت اسلامي، در عرصه كار قرار بگيرند و نظام را اداره كنند و به خاطر آنهايي كه به جبهه مي‌روند و شهيد مي‌شوند، خون آنها پايمال نشود. ما بايد مثل آنها، اينجا باشيم و كار كنيم.

هيچ امكاناتي نداشتيم
اين به‌طور كلي مفهوم كار انقلابي است. شما دانشجو هستيد و بعضي از آقاياني كه مدير و مسئول دانشگاه هستند مي‌دانند كه دانشگاه چيست. ما در آن سال از پنجم شهريور تا 16 مهر، 40 روزه يك دانشگاهي را كه قبلا سنخيتي با نظام دانشگاهي و ماهيت دانشگاهي نداشت، راه انداختيم، تا جايي كه كنكور براي گزينش دانشجو برگزار كرديم و تمام اين كارها ظرف 40 روز انجام گرفت. اما اگر بخواهيم امروز عزيزان مسئول ما و جريان‌هاي كارآمد ما وارد كار جهادي و كار انقلابي بشوند تا اينجا مي‌شود كار انقلابي كرد. تازه امروز كه همه امكانات براي ما فراهم است، آن هم در زماني كه جنگ بود، دوران دفاع مقدس بود، هيچ امكاناتي نداشتيم، هيچ بودجه‌اي نداشتيم و امكانات اقتصادي و اجتماعي نداشتيم و همه نيروهاي ما درگير جبهه بودند در آن زمان، آن‌طور كار شد. در اين زمان كه همه نيروها آزادند، همه امكانات در مملكت وجود دارد، اگر ما بخواهيم وارد فعاليت جهادي و انقلابي بشويم، به‌خاطر ارز و سكه، مملكت اين‌طور به خاك و خون كشيده مي‌شود. آيا اين واقعا قابل‌تصور است؟

اين موضوع را عرض كردم براي اينكه ببينيد وضع امروزمان در چه شرايطي است و چه جور بايد باشيم. انشاءالله شما جوان‌ها انقلابي هستيد و با جهاد و انقلاب كار مملكت را درست مي‌كنيد.

ميانگين مطالعه‌ام براي نمازجمعه چهار ساعت است
آخرين كتابي را كه مطالعه كرديد، بفرماييد چه كتابي بوده است.
مطالعاتم براساس كتاب نيست، بلكه براساس موضوع است. بنده اگر بخواهم سخنراني كنم، مطالعه مي‌كنم و مطالعاتم موضوع‌محور است و كتاب‌محور نيست. بنده از امكانات ديجيتالي كه شما جوان‌ها استفاده مي‌كنيد، نمي‌توانم استفاده كنم. لذا ما بايد مطالعه كنيم و كتاب بخوانيم. مثل شما كه به فضاهاي مجازي و ديجيتالي مراجعه مي‌كنيد، من نمي‌توانم استفاده كنم. من اگر بنا شد پنج دقيقه با اين مسائل سرگرم شوم، سرم درد مي‌گيرد و به‌طور كلي اعصابم به‌هم مي‌ريزد و من با همان كتاب مانوسم. بنده براي دو خطبه نمازجمعه ميانگين مطالعه‌ام چهار ساعت است.

56 سال است كه من خطيب و سخنرانم، ولي در عين حال براي سخنراني مطالعه مي‌كنم. بيشتر مطالعاتم موضوع‌محور است نه كتاب‌محور.

با موسيقي مخالف نيستم
برخي ورودهاي شما را به حوزه‌هاي اجتماعي مانند ورود به عرصه موسيقي، براي جبهه انقلاب هزينه‌زا مي‌دانند. به‌طور مثال آيا لغو كنسرت در نيشابور، قوچان و... لزومي دارد؟
كسي شيطان را خواب ديد كه خيلي خوشگل است و قد و قامت رعنا و ابروهايي كشيده و چشم‌هاي بادامي دارد. گفت تو اينقدر خوشگل هستي و شيطان هستي، پس چرا عكس تو را اينقدر عوضي مي‌كشند، هرجا عكست هست با نيش‌هاي بلند و با يك قيافه بدتركيب مي‌كشند. گفت چه كار كنم، قلم دست دشمن است. حالا حكايت ما، حكايت شيطان شده است.

واقعيت ما منعكس نمي‌شود. معمولا افراد برحسب مطامع خودشان سعي دارند از ما مطلب منعكس كنند. بنده به هيچ وجه با موسيقي مخالف نيستم، با هنر مخالف نيستم. موسيقي شاخه‌اي از هنر است و نظر بنده شايد در مسائل موسيقي از نظريه فقهي شايد با خيلي از بزرگان و فقهايي كه در مساله موسيقي نظر دارند، خيلي بازتر از نظر ديگران باشد. آن چيزي كه مخالفم، ابتذال است. بحث ما اين نيست كه كنسرت مال موسيقي نيست، الان كنسرت بستر ابتذال است. هر كجا كه اجرا مي‌شود، مالامال ابتذال است. كنسرت، مركز ابتذال است و ما با ابتذال قضيه مخالف هستيم. موسيقي در كشور ما كنسرت كاباره‌اي است، ولي كنسرت فني كه در كشورهاي ديگر اجرا مي‌شود اين است كه يك نفر يك آهنگي مي‌سازد و مي‌نوازد و يك عده‌ وارد به آهنگ‌ها هستند و آنها تشخيص مي‌دهند كه نقطه‌ضعف و نقطه‌قوت آهنگ كجاست و نقد مي‌كنند و درباره آهنگي كه آقاي آهنگساز ساخته است نظر مي‌دهند؛ به اين كنسرت مي‌گويند. بنده حرفم اين است كه اينجا حرم امام رضا(ع) است، در حرم امام رضا(ع) نبايد ابتذال اجرا شود.

مشكل من فقط كنسرت نيست
افرادي كه با ما مخالفت مي‌كنند، يك عده موسيقيدان هستند كه اصل نقطه هدف ما را نمي‌دانند، ولي وقتي با ما صحبت مي‌كنند، خودشان قانع مي‌شوند كه حق با ماست. عده‌اي از مخالفان ما يك عده جوان هستند كه مي‌خواهند فعاليتي در جهت شادي و عيش و نوش داشته باشند و بنده را ضد آن مي‌دانند و با ما مخالفند، با جوانان مشكلي نداريم.

مشكل اصلي ما با جريان قدرت و ثروت است. آنها دشمن اصلي هستند و همه اين افتراها و تخريب‌ها كه در فضاي مجازي عليه بنده مي‌شود، آنها انجام مي‌دهند.

اين جريان قدرت و ثروت است كه مي‌خواهد فعاليت‌هاي فسق و فجور را در حرم امام رضا(ع) سرمايه‌گذاري كند، به خاطر اينكه فكر مي‌كند مشتري‌اش در اينجا حضور دارد.

لذا مشكل من فقط كنسرت نيست، بلكه مسائل ديگري هم كه مي‌خواهند اجرا كنند و مراكز ابتذال و فسق و فجور راه‌ بيندازند، بنده مخالفم. حتي با نوع فعاليت‌هاي اقتصادي هم كه تا اندازه‌اي اينجا را بازار كار كالا‌هاي خارجي و وسيله‌اي براي توليد ابزار و كالاهاي تجملاتي خارجي كنند، بنده با اين هم مخالف هستم. با بعضي از ساخت‌وسازهاي شهري كه نتيجه‌اش اين باشد، مخالف هستم. اين جريان‌ها مي‌خواهند بر ثروت خود بيفزايند.

به نظرم اگر نظام و انقلاب هزينه بدهد و يك استان يا يك شهر را با اين خصوصيات به‌عنوان قوة‌الاسلام كاملا محافظ از همه ابتذال‌ها و انحراف‌ها نگه بدارد و فضايي سالم براي مسلمانان و جوانان روشن‌انديش در كل كشور باشد، به نظر من اين هزينه زيادي نيست كه نظام و انقلاب مي‌دهد.

حقوق بازنشستگي دارم
در اخبار بيست و سي اعلام كرديد كه حقوق نمي‌گيريد و درآمدي نداريد. پس امرار معاش خانواده‌تان از كجا تامين مي‌شود؟
بنده حقوق بازنشستگي دارم. بقيه هزينه‌هاي ما، هزينه‌هاي تشكيلات است كه به بنده مربوط نيست و دستگاه‌هاي حفاظت ما مربوط به سپاه است و هزينه مربوط به بنده نيست و ماشين بنده هم مال خودم نيست و مال سپاه است. اينها به نهادها مربوط مي‌شود. هزينه شخصي بنده عبارت از شام و ناهار و صبحانه است كه يك حقوق بازنشستگي هم زياد مي‌آيد.

يارانه هم مي‌گيريد؟
از اول هم يارانه را نمي‌گرفتم، چون قبول ندارم.

چرا رفتار سياسي شما نسبت به دولت‌هاي مختلف مثلا آقاي احمدي‌نژاد يا روحاني متفاوت است؟
اين كم‌لطفي است. اتفاقا رفتارم يكسان است. بنده از ابتداي پيروزي انقلاب با تمام دولت‌ها رفتارم يكسان بوده است و آنجايي كه انحرافي در دولت مي‌ديدم، مي‌ايستادم و برخورد و مقابله مي‌كردم و شايد اولين كسي كه در قضيه بني‌صدر در بين علماي تهران مخالفتش آغاز شد، بنده بودم. چون بنده از همان اول يك آدم صريحي بودم و از كسي توقع نداشتم و چون توقع نداشتم، از همان اول هم با هر انحرافي برخورد مي‌كردم. من از دولت‌ها حمايت هم مي‌كنم و حمايت ما از دولت ناديده گرفته مي‌شود، اما برخوردهاي ما، كه برخورد با انحراف است، ديده مي‌شود.

چون صراحت دارم، به‌عنوان منتقد دولت مي‌شناسند
آقاي احمدي‌نژاد كسي است كه بنده برحسب ارتباطي كه با ايشان قبل از كانديداتوري‌اش داشتم، ايشان خيلي آدم خوب و متديني بودند و با ما ارتباط داشتند و در موقع كانديداتوري‌اش از ايشان حمايت كردم. نه‌تنها حمايت كردم، بلكه هزينه شدم.

6 ماه بعد از رياست‌جمهوري ايشان كه مستقر شدند و رفاقت‌شان با من خوب بود، اولين كسي كه به قصه فرهنگي ايشان در ارتباط با آقاي مشايي اعتراض كرد، بنده بودم، با اينكه حمايت زيادي از كانديداتوري ايشان كردم.

من با دولت سازندگي آقاي هاشمي‌رفسنجاني، دولت اصلاحات، دولت احمدي‌نژاد و حتي دولت كنوني بنده برخورد يكساني داشتم. بنده با نقطه‌هاي ‌انحرافي‌ دولت در خط سياست اقتصادسالاري برخورد مي‌كردم.

بنده را چون صراحت دارم، به‌عنوان منتقد دولت مي‌شناسند، در حالي كه بنده مويد دولت هستم و خيلي جاها دولت را تاييد كردم.

اولين كسي كه طرح تحول سلامت را تاييد كرد، خودم بودم و اولين كسي كه متوجه شد طرح تحول سلامت دچار اشكال شده است، باز هم من بودم. ما كه با نظام دشمني نداريم. الان دولت كارگزار نظام است. من كه نمي‌خواهم با كارگزار دولت دربيفتم.

متاسفانه بينش جامع در جامعه ما نيست، چون يك عده با اين حرف‌ها كاسبي مي‌كنند؛ يا در عرصه سياست يا در عرصه قدرت خودشان.

با توجه به اينكه حضرتعالي عضو مجلس خبرگان رهبري هم هستيد، آيا از عملكرد مجلس خبرگان در شرايط فعلي دفاع مي‌كنيد؟ آيا مجلس خبرگان رهبري به مطالباتي كه آقا از خود اين مجلس داشتند، عمل كرده است؟ آيا تذكراتي در اين خصوص به اعضا و همكاران‌تان در مجلس خبرگان داده‌ايد؟
وظايف مجلس خبرگان مشخص است. مجلس خبرگان وظيفه‌اش اين است كه رهبري را نظارت كند به غير از انتخاب رهبري كه وظيفه‌اش است. نظارت بر رهبري، نظارت بر عملكرد رهبري نيست؛ يعني چون رهبري ولي است، خبرگان تحت ولي‌اند و بر ولي خود و عملكرد آن نمي‌تواند نظارت كند. نظارت بر رهبري نظارت بر بقاي شرايط در رهبري است، نه در عملكرد رهبري. ولي ولايت دارد و در عملكردش هم براساس ولايتش عمل مي‌كند.

در اينكه شرايط رهبري حافظاً لدينه، مخالفاً علي هواه، مطيعاً لأمر مولاه، همه اينها در رهبري محفوظ باشد، بر اين شرايط نظارت مي‌كند و يك كميسيون تحقيق هم دارند كه بر اين شرايط كاملا نظارت مي‌كنند و در نظارت‌شان كوتاه نيامده‌اند، نه در اين دوره كه ما هستيم و نه در دوره‌هاي قبل.

خدا رحمت كند آيت‌الله مهدوي‌كني كه مي‌گفت نظارت بر رهبري، مصونيت ولايت فقيه است كه بايد مساله ولايت فقيه را حفاظت كنند تا به وسيله سقوط شرايط در يك مصداق ولي‌فقيه، اصل ولايت فقيه ضربه نخورد. اين كار را خبرگان انجام مي‌دهند و كوچك‌ترين تنازلي در انجام وظيفه خودشان ندارند.

مقام معظم رهبري به عهده خبرگان گذاشته‌اند كه يك گروه انديشه‌ورز تشكيل شود و اصول انقلاب را از اول انقلاب كه 40 ساله شده است، بررسي كنند كه اين معيارها و اصولي كه در اول انقلاب اعلام كردند تا حالا كدام عمل شده است و كدام عمل نشده است. كدام‌ها قوي است و كدام‌ها ضعيف است و اگر ضعفي در اين اصول و اجراي اصول هست، مقصر اين ضعف چه كسي است؟ و مقصر را مشخص كنند و پيگيري كنند و بعد از اين هم در امتداد اصول انقلاب ناظر باشند. برحسب دستور مقام معظم رهبري گروه انديشه تشكيل شد و قريب به هفت، هشت ماه كه كار را شروع كرده است و با يك سلسله كارگروه‌هايي كه در مسائل مختلف اقتصادي، سياسي، سياست خارجي، بين‌المللي و در مسائل فرهنگي تشكيل داده است، با آن كارگروه‌ها يكايك‌ مسائل از اول انقلاب تا الان را بررسي مي‌كنند و گزارش‌شان كامل شده است تا به عرض مقام معظم رهبري برسانند و به مردم اعلام كنند. اين وظايفي است كه بايد خبرگان انجام دهد. اما اينكه مسائل اجرايي كشور به هيچ وجه در حوزه وظيفه خبرگان نيست، دخالت خبرگان در مسائل اجرايي هم كار را خراب مي‌كند.

مشكل لاينحل نداريم
با توجه به شرايط كنوني كشور و جنگ تمام‌عيار دشمنان خارجي و كوتاهي و خيانت برخي نيروهاي داخلي مي‌خواستم اعتقادات قلبي و بدون تعارف و بدون سانسور را در مورد ‌آينده انقلاب و آينده مردم جويا شوم.
ما در مشكل اقتصادي گير هستيم، اما مشكل لاينحلي نداريم. ما بحث اختلاف‌مان سر دو بينش است؛ يك بينش اين است كه ما از آرمان‌هاي انقلاب تنازل كنيم و بياييم با آمريكا و اروپا بسازيم، معامله كنيم و مشكلات‌مان را حل كنيم. يك بينش مي‌گويد كه نخير. با اينها مشكلات‌مان حل نمي‌شود. اگر بسازيم، همه چيز ما را مي‌گيرند و ما را بدبخت‌تر مي‌كنند و بيشتر توي سرمان مي‌زنند و مشكلات‌مان را هم بيشتر مي‌كنند. ما بياييم دست‌مان را روي زانوي خودمان بگيريم و همه چيز هم داريم و حركت كنيم و به آنها هم بي‌اعتنايي كنيم و تابع هيچ چيز اينها هم نشويم، اين بينش مال آقاست.

بينش اول مربوط به بينش آقايان در دولت است كه معتقدند تا با آمريكا و اروپا نسازيم، مشكلات‌مان حل نمي‌شود. نه بگويم كه اينها خيانتكارند؛ بينش آنها غلط است. اختلاف در مورد اين دو بينش است. از اين طرف ما در مملكت مشكلي نداشتيم. اينها آمدند خواستند مشكل جوري شود كه مقام معظم رهبري تحت شرايط يك فشار داخلي بيايند و بپذيرند كه با آمريكا و اروپا معامله كنيم.

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت يوم الله 22 بهمن 96
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسب يوم الله ۹ دي‌ماه