شنبه 15 آذر 1399
همكاري با پايداري
 
 
 
پربيننده ترين مطالب
 
سوابق و فعاليت‌هاي نامزدهاي جبهه پايداري در تهران
 
 
فهرست نهايي جبهه پايداري در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس
 
 
به ائتلافي كه در آن پدرسالاري باشد ورود نخواهيم كرد/ در سال ۹۴ آيات مصباح و يزدي را از روند وحدت حذف كردند/ از آقاي رئيسي بپرسيد چه كساني تا آخر پاي كار شما بودند/ جمنا خود را منقرض كرده است/ ادعاي عبور پايداري از علامه مصباح تهمتي از سر بي‌اطلاعي است
 
 
رمز پيروزي جبهه انقلاب در انتخابات، زير سايه وحدت استراتژيك است نه وحدت تاكتيكي
 
 
تجارب توام با شكست را نبايد تكرار كرد/ يك هزار توماني هم از جايي به جبهه پايداري كمك نشده است/ در يك سال و نيم اخير براي كارهاي دروني و تشكيلاتي وقت گذاشته‌ايم/ وقتي مخالف و موافق برجام را در يك ليست مي‌گذاريم مردم احساس دوگانگي مي‌كنند
 
 
بايد اصلح را بشناسيم، سهم‌خواهي چيست؟/ اگر ائتلاف براي شناخت اصلح باشد، اهلا و سهلا/ تكرار تجربه دوره گذشته كار عاقلانه‌اي نيست؛ مؤمن از يك سوراخ دوبار گزيده نمي‌شود/ اگر بنا شد كه قولي بدهند اما بعد بزنند زيرش ديگر براي چه اعتماد كنيم؟!
 
 
قواعد وحدت اصول‌گرايان مشخص باشد جبهه پايداري استقبال مي‌كند
 
 
بيانيه تحليلي جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون مشكلات اقتصادي جاري كشور
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون پايان برجام و وضعيت سياست خارجي ايران
 
 
شاهد برخي مواضع و رفتارهاي ساختارشكنانه احمدي‌نژاد هستيم/ طرح خواسته‌هاي غيرقانوني و تضعيف نهادها و اركان نظام اسلامي و عدم ترجيح مصالح ملي بر مسائل شخصي و گروهي
 
 
نامه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به محضر مقام معظم رهبري در مورد پيروزي قاطع سپاهيان نور بر داعش
 
 
بيانيه جبهه پايداري به مناسبت تقارن 17شهريور و كشتار وحشيانه مسلمانان مظلوم ميانمار
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري
 
 
اطلاعيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي پيرامون انتخابات پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي جهت معرفي نامزد اصلح انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري
 
 
صادق محصولي: جبهه پايداري نامزدي به جمنا براي انتخابات رياست جمهوري معرفي نكرده است
 
 
آغاز فرآيند اجرايي معرفي نامزد اصلح در جبهه پايداري با مشورت صاحب نظران و كارشناسان حوزه و دانشگاه در پاسخ به مطالبات مردمي
 
 
دبيركل جبهه پايداري: پس از 5 ماه جبهه مردمي به سراغ ما آمد/ ما به وظيفه خود عمل مي‌كنيم
 
 
مكانيزم وحدت؛ فرصت ها و تهديدات
 
 
درباره نجات كشور از وضعيت فعلي
 
 
علامه مصباح يزدي: آقاي هاشمي‌رفسنجاني عمري را در ياري امام(ره) تلاش كرد؛ اين مصيبت را تسليت عرض مي‌كنم
 
 
جبهه پايداري قطعا براي انتخابات رياست جمهوري ۹۶ گزينه دارد
 
 
آيا مسأله، وحدت حول يك كانديداست؟!
 
 
آيت الله مصباح يزدي: روايتي نداريم كه بگويد اطاعت از كسي كه با رأي اكثريت مردم سر كار آمده، واجب است/ تنها در صورتي كه ولي فقيه فردي را منصوب كند، اطاعتش واجب مي‌شود
 
 
صادق محصولي: بسياري از خواص و نخبگان در ۹ دي سال ۸۸ از مردم عقب ماندند/ چرا با متخلفان حقوق‌هاي نجومي برخورد نشد؟
 
 
حاشيه اي بر حرف راست آقاي روحاني
 
 
حضرت آيت الله مصباح يزدي: آن‌قدر بي عرضه نباشيم كه ثمره خون شهدا را به باد دهيم/ اولين خطر در زمينه حفظ انقلاب اين است كه فكر امام(ره) تحريف شود و ارزش و كارآيي خود را از دست بدهد
 
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت سالروز حماسه ۹ دي
 
 
 بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز مجلس يازدهم
تاريخ  :  1399/03/07

اكنون كه نمايندگان مجلس در حال فراهم كردن مقدمات براي تشكيل مجلسي قوي كه ايده، توانايي و البته اراده خروج از وضع موجود را داشته باشد، هستند و بايد به زودي با انتخاب روساي كميسيون‌ها، هيئت رئيسه و مهم‌تر از همه رييس مجلس كار خود را به عنوان نمايندگان حقيقي مردم آغاز كنند، اهميت اين انتخاب‌هاي نمايندگان بيش از پيش محرز مي‌شود، در اين راستا جبهه پايداري با لبيك به مطالبات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي (دامت بركاته) در اولين روز آغاز به كار مجلس يازدهم و نصب العين قرار دادن رهنمودهاي معظم له، چند نكته را با منتخبين مردم در ميان خواهد گذاشت.


جبهه پايداري انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز به كار يازدهمين دوره مجلس شواري اسلامي بيانيه اي را صادر كرد.

بسم الله الرحمن الرحيم
به مناسبت شروع به كار يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ضرورت دارد عملكرد و تجارب مثبت و منفي دوره هاي گذشته به دقت مورد بررسي كارشناسي قرار گرفته و تقويت نقاط قوت و حذف موانع و نقاط ضعف مورد مطالبه و پيگيري قرارگيرد.

برآورده نشدن انتظارات افكار عمومي از مجلس دهم، افزايش روند انباشته شدن معضلات ساختاري و غير ساختاري، ملازمت زماني با يكي از كم‌كارترين دولت‌هاي تاريخ جمهوري اسلامي، ايفاي نقش وكيل‌الدوله توسط بخشي از نمايندگان، ناتواني از ارائه برنامه مدون و دقيق براي رفع معضلات موجود در كشور در كنار ديگر عوامل بزرگ و كوچك، همگي دست به دست هم داد تا نظر بخش‌هاي قابل توجهي از مردم تغيير كرده و مقدمات وقوع تغييرات گسترده در تركيب نمايندگان مجلس فراهم شود.

لذا انتخابات يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در اسفند ۹۸ را مي‌توان تبلوري از "اراده عمومي" ملت براي تغيير مسير حركت قوه مققنه دانست و بايد به رسم احترام به "اعتماد عمومي" اين فرصت طلايي براي حل مشكلات كشور، خصوصاً مشكلات متعدد اقتصادي را مغتنم شمرد. همه شواهد حاكي از آن است كه ناكارامدي برخي مديران، كشور را در شرايطي قرار داده كه "فشار روز افزون بر توده‌هاي كم‌برخوردار " از جمله اجزاء لاينفك اين شرايط است.

اكنون كه نمايندگان مجلس در حال فراهم كردن مقدمات براي تشكيل مجلسي قوي كه ايده، توانايي و البته اراده خروج از وضع موجود را داشته باشد، هستند و بايد به زودي با انتخاب روساي كميسيون‌ها، هيئت رئيسه و مهم‌تر از همه رييس مجلس كار خود را به عنوان نمايندگان حقيقي مردم آغاز كنند، اهميت اين انتخاب‌هاي نمايندگان بيش از پيش محرز مي‌شود.

در اين راستا جبهه پايداري با لبيك به مطالبات مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب اسلامي (دامت بركاته) در اولين روز آغاز به كار مجلس يازدهم و نصب العين قرار دادن رهنمودهاي معظم له، چند نكته را با منتخبين مردم در ميان خواهد گذاشت.

۱- بي‌توجهي به خط‌كشي‌هاي مرسوم گذشته
يكي از دلايلي كه موجبات ضعف برخي مجالس پيشين، خصوصاً مجلس دهم، را فراهم آورد اين بود كه مرزبندي‌هاي سياسي در بين نمايندگان، بهره قابل توجهي از "اصالت مبنايي" نداشت و بيشتر بر همان مدار منسوخ اصولگرايي-اصلاح‌طلبي گذشته مي‌چرخيد كه متاسفانه به وضوح ديديم كه منافع برخي نمايندگان كه شهره به اصولگرايي بودند با دولت و اصلاح‌طلبان در يك راستا قرار گرفت و دو طرف راه‌‌هاي مشتركي را براي اداره كشور در نظر گرفتند كه نهايتاً اين راه‌هاي مشترك نيز عمدتاً توفيق قابل توجهي نيافتند. نمايندگان مجلس يازدهم بايد با عبور از اين خط‌كشي‌ها، با در نظر گرفتن مباني انديشه‌اي افراد و تخصص آن‌ها در حل مسائل، انقلابي يا غير انقلابي بودن را به عنوان معيار نهايي براي انتخاب افراد براي مديريت هاي مجلس در نظر داشته باشند.

۲- قطع اميد از قدرت‌هاي خارجي؛ اتكا به توامندي‌هاي داخلي
يكي از مهمترين دلايل عدم موفقيت مجلس دهم، توجه و تاكيد بيش از اندازه به آنسوي مرزها و تصويب توافقنامه‌ها و لوايح ضداستعماري بود كه اين توجهات و تاكيدات فراوان موجب غفلت آنان از توامندي‌هاي جوانان ايراني شد و نهايتاً وقت و هزينه‌اي كه مي‌توانست صرف شكوفايي استعدادهاي بومي شود، صرف اقداماتي مانند قدم زدن و عكس يادگاري گرفتن با مقامات ديگر كشورها شد. لذا ديدگاه نمايندگان به توافقاتي همچون برجام و لوايح چهارگانه مي‌تواند معياري براي قضاوت باش و يكي از لوازم تغيير در مجلس عدم اعتماد نمايندگان به افراد و جرياناتي است كه در گذشته حامي قراردادهايي همچون برجام بوده‌اند.

۳- تلاش براي مبارزه با فساد از مسير شفافيت
از آنجا كه بسياري از مفاسد موجود در كشور، محصول خلاءهاي قانوني است، نقش‌آفريني مجلس يازدهم در اين حوزه مي‌تواند تا حدود بسيار زيادي زمينه جلب اعتماد عمومي را فراهم كند.

در اين راستا منتخبين مردم بايد با عدم اعتماد به اشخاصي كه مرزبندي دقيقي با فساد و مفسدين ندارد، زمينه را براي تصويب فوري قوانيني كه بتواند به لحاظ ساختاري، زمينه‌هاي ارتكاب فساد را از بين ببرد، فراهم كند كه حتما يكي از كوتاه‌ترين و البته سريع‌ترين مسيرهاي دستيابي به اين مهم، پايبندي به اصل "شفافيت" و تصويب قوانيني با همين محور خواهد بود.

۴- آشنايي با سازوكارهاي قانوني كشور و اشراف بر مباحث تقنيني و نظارتي
از آنجا كه دوران حل معضلات كشور بر مبناي مباحث انتزاعي به سر آمده، روساي كمسيون‌ها و مهم‌تر از همه هيأت رئيسه خصوصا رييس مجلس آينده بايد با بايدها، نبايد‌ها، فرصت‌ها، چالش‌ها و ظرفيت‌هاي قوه مقننه آشنا باشند و با در نظر گرفتن مسائل و موارد عيني و جميع ابعاد مختلف، راه‌حل هاي خود براي خروج كشور از وضع موجود را ارائه دهند تا با تكيه بر دانسته‌هاي قابل اعتنا و مبتني بر داده‌هاي واقعي مديريت مجلس را برعهده گيرند.

۵- اعتقاد و عمل در راستاي عدالتِ مورد تاييد گفتمان انقلاب اسلامي
با توجه به عملكرد عدالت گريز و بلكه عدالت‌ستيز برخي مديران غير انقلابي در جايگاه‌هاي مختلف كه مشكلات متعددي را در كشور بوجود آورده، لزوم استقرار يك گفتمان عدالت‌خواهانه ديني در شريان‌هاي حياتي كشور بخصوص مجلس، تبديل به يك مطالبه عمومي شده است. قوانين و رويه‌هاي حاكم بر كشور در صورتي به نفع اقشار محروم و ضعيف تغيير خواهد كرد كه رويكرد تصميم‌گيران مجلس به مفهوم عدالت، از جنس رويكردهاي مديران تكنوكراتي كه حاضر به ذبح عدالت در پاي توسعه هستند، نباشد و دغدغه جدي رفع ساختاري فقر و تبعيض را داشته باشند.

۶- عملكرد مناسب در بزنگاه‌ها
مجلس يكي از اصلي‌ترين محافلي است كه بواسطه اهميت فراوانش دائماً در بزنگاه‌هايي حساس قرار دارد چرا كه اتخاذ يا عدم اتخاذ يك تصميم در فرصتي كوتاه مي‌تواند سرنوشت انقلاب اسلامي و ميليون‌ها ايراني را تحت تاثير قرار دهد. در چنين شرايطي افرادي كه در گذشته در بزنگاه‌ها عملكرد قابل قبولي نداشته‌، دچار لغزش شده، از توافق‌هاي شبه استعماري مانند برجام حمايت كرده يا در روزهاي فتنه و بحران، مواضع و عملكرد قابل قبولي نداشتند طبيعتاً نمي‌توانند گزينه مناسبي براي مديريت مسائل مجلس شوراي اسلامي در مسير صحيح باشند.

معيارهايي كه در قالب موارد بالا به آن‌ها اشاره شد، تنها بخشي از شاخص‌هايي است كه پايبندي به آن‌ها ميتواند كارآمدي مجلس يازدهم را تا حدود بسيار قابل توجهي افزايش دهد و برخي ايرادات ساختاري گذشته در توزيع ثروت بين مردم جامعه را مرتفع سازد.

چنانچه نمايندگان محترم مجلس در انتخاب‌هاي خود با در نظر گرفتن تخصص وتدين افراد و شاخص‌هاي اصيل انقلابيگري، افراد صالحي را براي تصدي جايگاه‌هاي كليدي مجلس انتخاب كنند، مي‌توان پيشاپيش رفع بسياري از نارسايي‌هاي گذشته را در آينده‌اي نزديك جشن گرفت و درغير اينصورت بعداز اتمام اين دوره بجز پشيماني حاصلي نخواهد داشت.

والسلام عليكم و رحمة الله
جبهه‌پايداري انقلاب اسلامي

متن
نام
نام خانوادگي
ايميل
متن
فايل
 
بيانيه ها
 
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي در خصوص نحوه مواجهه دولت با نتايج انتخابات آمريكا
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي در پي اهانت هفته نامه فرانسوي شارلي ابدو به ساحت پيامبر گرامي اسلام
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان زنجان بمناسبت دور دوم انتخابات مجلس يازدهم
بيانيه جبهه پايداري انقلاب اسلامي استان البرز بمناسبت دور دوم انتخابات مجلس يازدهم